announcement

دمنوش های پاییزه

ما در پاییز زیبا قرار داریم، برای بعضی از افراد این فصل زیبا فصل راه رفتن در فضای آزاد و فصل سفر نیز می باشد و ما می توانیم با انتخاب درست دمنوش‌ها و خوراکی ها خودمان را از حساسیت و بیماری های این فصل رها کنیم.

بیشترین مواردی که باید توجه داشت استفاده از نوشیدنیها است که علاوه متعادل کردن طبایع ما باعث خروج سموم و ویروس های بیماری زا از بدن می شود البته که استفاده از دمنوش های گیاهی موثر تر این فصل ما را در این امر کمک می کند ما در دمینو شما دوستان عزیز را با تعدادی از این دمنوش ها آشنا می کنیم

 دمنوش آویشن و پونه :

یکی از بهترین دمنوش های چهار فصل ایران می باشد که خوشبختانه در هر فروشگاه و عطاری در دسترس می باشد و تی بگ های آن نیز با برند های مختلف وجود دارد .

یکی از خاصیت های این ترکیب شگفت انگیز مکمل دارویی آن استو به تنهایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد ما خاصیت هر کدام را معرفی کرده و در انتها خواص این دمنوش ترکیبی را نیز توضیح خواهیم داد .

 

سرشاخه های گلدار این گیاه دارای اثر نیرودهنده است و در ردیف مغزهای تلخ قرار دارد . بعالوه چون دارای خاصیت مدر ،مقوی معده ، مسکن اعصاب و قاعده آور است در درمان بیماریهای مختلف ازآن استفاده می شود
مصرف دم کرده آن برای درمان نزله های مزمن ، آسم ، سرفه و موارد دیگر استفاده می شود مصرف تازه آن بصورت سبزی به همراه غذا بسیار مفید است . معده را تقویت می کند وبرای تقویت دید چشمن افع است
مخلوط نیمکوب سرشاخه این گیاه را با مر یم گلی وبابونه درون پارچه ریخته وبه حالت گرم در دل پیچه ها ،رماتیسم وغیره بر روی محل درد ناک قرار می دهند .
از اسانس گیاه در تهیه مواد عطری استفاده می شود و دارای اثر التیام دهنده و ضد عفونی کننده می باشد .
باید توجه داشت که مصرف زیاد از حد دم کرده ، شدیداً قلب را تحریک می کند . اسانس آن هم نیز به همین صورت باید به مقادیر کم مورد استفاده درمانی قرار گیرد .
اشکال دارویی : دم کرده 01 تا 11 گرم سرشاخه گلدار گیاه به مقدار 3فنجان در روز قبل از غذاهای ظهرو شب – گرد گلهای خشک گیاه به مقدار گرم درروز 1تا 1 – مشمعع گرم حاصل از نیمکوب سر شاخه گلدار گیاه و پماد ساخته شده ازگیاه برای پانسمان وضدعفونی کردن زخمها وجلوگیری از آلودکی وا لتیام آنها استفاده می شود .
محل رویش :گونه های مختلف این گیاه در مناطق مختلف ایران ازجمله بندر ارتفاعات هرمزگان ،شهرهای استان فارس ارتفاعات منجیل، اراک ،کردستان ،کرمانشاه ،دامنه های جنوبی البرز و .می روید

امتیاز بدهید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

Your email address will not be published.

  • آخرین مقالات

    آخرین اخبار منتشر شده

  • مدیران شرکت دمی نو از سال ۱۳۷۳ در بازار تهران در زمینه زعفران و فروش دمنوش های گیاهی آغاز به کار کرده و از سال ۱۳۹۹ کادر خود را توسعه داده و برند دمی نو را پایه گذاری کرده. با بیش از چهار سال سابقه خدمت به مشتریان در زمینه فروش دمنوش و قهوه و لوازم جانبی را دارا میباشد و برند دمی نو را به ثبت رسانده است.

    تهران_پونک _بالاتر از میدان پونک _نبش خیابان هفتم_ساختمان نوروزی_پلاک ۳۱۳_طبقه۲_واحد۵

    کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت دهکده نواوران دمنوش می باشد

    دمی نو

    فروشگاه قهوه، دمنوش و لوازم دم آوری

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه