...

گل گاوزبان دمنوش آرامبخش

طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان

گل گاوزبان را از مراکز فروش معتبر بخرید، تا برگ گیاهان دیگر در آن مخلوط نشده باشد. سنگ و شن نداشته باشد و یا خیلی کهنه و قدیمی نباشد. این دمنوش بسته به جنس و نوع برگ‌ها ممکن است از بنفش روشن تا خیلی تیره باشد. به دو دلیل بهتر است که این دمنوش را حتما با لیمو عمانی یا چند قطره آبلیمو نوش جان کنید. اول این که گل گاوزبان به تنهایی فشار خون را بالا می‌برد و استفاده از لیمو این حالت را تعدیل می‌کند. دلیل دیگر هم رنگ زیبایی است که این دمنوش بعد از افزودن لیمو به خود می‌گیرد. برای تهیه یک دمنوش حرفه‌ای گل گاوزبان مواد زیر را تهیه کنید:

گل گاوزبان : دو قاشق غذاخوری یا دو عدد کیسه تک نفره گل گاوزبان

لیمو عمانی: 1 عدد یا یک قاشق غذاخوری آب لیمو

عسل یا نبات: به میزانی که دوست دارید

آّب جوش: دو لیوان

پیشنهاد می‌کنیم گل گاوزبان را از فروشنده‌های معتبر و به شکل بسته‌بندی‌ بخرید تا تمیز و بدون هر گونه مواد اضافی و گرد و خاک باشند و به اصطلاح تصفیه شده باشند. برای خرید گل گاوزبان کلیک کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید کیلویی تهیه کنید، برگ‌های گل گاو زبان را قبل از ریختن در قوری در یک سبد آب بزنید تا خاک آن برود. معمولا در فرآیند حمل و نقل گیاهانی که از عطاری‌ها می‌خریم، کمی گرد و خاک روی آن‌ها می‌نشیند که ممکن است طعم نامطبوعی به دمنوش ما بدهد. حواستان باشد که بهترین نوع گل گاوزبان دارای گل‌های بنفش با دم‌های سفید است. بهتر است که قسمت وسطی لیمو را از پوست آن جدا کنید و لیمو را بدون پوستش در دمنوش بی‌اندازید. هر چند که عطر لیمو عمانی از پوستش است اما این عطر هم ممکن است به بوی گل گاوزبان غالب شود و هم مزه دمنوش را تلخ کند. برگ‌های گل گاوزبان یا کیسه‌های آماده را درون قوری بریزید. اگر از پره‌های لیمو استفاده می‌کنید آن‌ها را هم درون قوری بریزید اما اگر می‌خواهید از آبلیمو استفاده کنید بعد از ریختن دمنوش در لیوان به آن قطره‌های آبلیمو را اضافه کنید. بعد از آن کمی نبات یا عسل به دمنوش خود اضافه کنید و معجون خود را بنوشید

چرا باید دمنوش گل گاوزبان بخورم؟

گل گاوزبان یک دمنوش بیشتر زمستانی با مزاج گرم و تر است. خوراکی‌ها با این مزاج معمولا اعتدال بدن را به هم نمی‌زنند. فکر می‌کنم تا الان متوجه شده باشید که مهم‌ترین ویژگی گل گاوزبان کاهش استرس و تپش قلب و ایجاد احساس آرامش در بدن است. با وجود زندگی ماشینی امروز و استرس‌ها و فشارهای ناشی از سبک زندگی مدرن اغلب ما وقتی بعد از یک روز پر مشغله به خانه می‌رسیم، علاوه بر خستگی احساس ناخوشایندی هم در بدن و ذهن خود داریم. این احساس ناشی از تحمل فشارهای عصبی زیادی است که ما در طول روز به بدن خودمان تحمیل می‌کنیم. آدم‌ها اغلب این حالت‌ها را با قرص‌های مسکن رفع می‌کنند، اما مصرف بیش از حد قرص‌های مسکن بسیار زیان‌آور است. استفاده بیش از اندازه از قرص‌های مسکن باعث آسیب به گوش و شنیدن صدای وزوز، افزایش آلرژی‌ها و حساسیت‌ها، مشکلات گوارشی و یا حتی مشکلات انعقاد خون می‌شود. علاوه بر مشکلات فوق، بدن در برابر مسکن‌های قوی مقاوم شده و در صورت انجام عمل‌های قوی و یا شکستگی اعضای بدن، مسکن‌ها دیگر در بدن ما کارساز نخواهد بود. ما پیشنهاد می‌کنیم به جای این کار عنصر بدن خود را بشناسید، طبع‌تان را تشخیص دهید و به جای مصرف بی‌رویه قرص‌های شیمیایی با طبیعت آشتی کنید. دم‌نوش گل گاوزبان می‌تواند مسکنی خوب برای بدن شما باشد. برای شناخت طبع بدن خود کافی است اینجا کلیک کنید.

مصرف مداوم گل گاوزبان باعث تقویت اعصاب و روان و حواس پنجگانه می‌شود. این دمنوش آرامش حاوی ویتامین های گروه B، ویتامین C، منیزیم، کلسیم، آهن و پتاسیم، تصفیه کننده خون، عرق آور و ادرارآور است. همچنین بسیاری از مشکلات دهان مانند جوش‌های چرکی دهان کودکان، برفک‌ها و حرارت دهان را برطرف می‌کند. در طب سنتی از این گیاه برای درمان اختلال حواس استفاده می‌شده. خبر خوب برای سوداوی‌ها این است که این برگ‌های بنفش خلط‌های سوخته درون معده آن‌ها را خارج می‌کند، شکمشان را نرم و به باز شدن کیسه صفرا کمک می‌کند. یک خاصیت مهم دیگر این نوشیدنی کاهش نشانه‌های برونشیت و سرماخوردگی است. با توجه به این که در پزشکی مدرن معتقدند که سرماخوردگی‌های ساده نیازی به دارو ندارند و با طی مدت بیماری و استفاده از نوشیدنی‌ها و غذاهای گرم می‌توان آن را کنترل کرد، کافی است تا در طی گذران دوران سرماخوردگی کمی دمنوش گل گاوزبان نوش جان کنیم. علاوه بر این با توجه به مقادیر زیاد ویتامین‌ها در این دمنوش برای افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌های ویروسی مثل کرونا بسیار مفید است.

اما این گیاه خوش‌بو را لازم نیست تا همیشه به صورت دمنوش استفاده کنید. برگ‌های تازه این گیاه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. می‌توانید آن‌ها را بپزید و مثل اسفناج در خورشت یا ماست استفاده کنید و یا برگ‌های تازه‌ی آن را در سالاد استفاده کنید. همچنین بانوان یائسه برای کاهش نوسان‌های خلقی می‌توانند به جای قرص‌های شیمیایی از مکمل‌های این گیاه تحت نظر پزشک استفاده کنند.

چرا در مصرف گل گاوزبان نباید زیاده‌روی کرد؟

به طور کل نوشیدن روزانه یک فنجان گل گاوزبان برای افراد سالم هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما ما پیشنهاد می‌کنیم بعد از پنج شش روز مصرف مداوم گل گاوزبان سه روز فاصله بین دوره مصرف بعدی بیندازید. همان طور که مصرف بی رویه هر چیزی برای بدن ضرر دارد و بدن برای دفع عوارض هر چیزی نیاز به زمان دارد، مصرف بیش از حد گل گاوزبان ممکن است باعث مشکلات کبدی و فشار خون بالا در بعضی افراد شود. استفاده از این دمنوش آرامبخش بخاطر داشتن ترکیب‌های هورمونی برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

امتیاز بدهید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

Your email address will not be published.

  • آخرین مقالات

    آخرین اخبار منتشر شده

  • مدیران شرکت دمی نو از سال ۱۳۷۳ در بازار تهران در زمینه زعفران و فروش دمنوش های گیاهی آغاز به کار کرده و از سال ۱۳۹۹ کادر خود را توسعه داده و برند دمی نو را پایه گذاری کرده. با بیش از چهار سال سابقه خدمت به مشتریان در زمینه فروش دمنوش و قهوه و لوازم جانبی را دارا میباشد و برند دمی نو را به ثبت رسانده است.

    تهران_پونک _بالاتر از میدان پونک _نبش خیابان هفتم_ساختمان نوروزی_پلاک ۳۱۳_طبقه۲_واحد۵

    کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت دهکده نواوران دمنوش می باشد

    دمی نو

    فروشگاه قهوه، دمنوش و لوازم دم آوری

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه
    Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
    Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.