کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
25 اردیبهشت 1402

ماساژ درمانی و 6 نوع آن

ماساژ درمانی ، دلک یا مشت و مال از گذشته‌های دور در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای داشته است. اهمیت ماساژ درمانی  به دلیل فواید بسیار آن است. بر اثر ماساژ گردش خون موضعی و عمومی بهتر شده و باعث تنظیم تبادلات مواد می‌شود. همچنین مراحل فیزیولوژیکی در عضلات را فعال کرده و باعث الاستیسیته و بهتر کردن انقباض و انبساط عضلانی می‌شود. ماساژ آمادگی سرعت مراحل عملکرد انسانی و پیش بینی ضرب دیدگی را افزایش داده و باعث رفع ناراحتی و درد، افزایش حرارت پوست و عضله و در نتیجه باعث افزایش انقباضات عضلانی شده و تونوس عضله را بهتر کرده و باعث بهتر شدن حرکت در مفصل می‌شود.

انواع ماساژ:
– ماساژ سوئدی
– ماساژ تایلندی
– ماساژ سنگ داغ
– ماساژ ورزشی
– ماساژ رفلسولوژی
– شیاتسو

ماساژ سوئدی
ماساژ درمانی سوئدی بر اساس آناتومی و فیزیولوژی توسط یک فیزیولوژیست سوئدی به نام هنریک لینک ابداع شد. ماساژ شامل مالش طولانی و با فشار، مالیدن، اصطکاک، ضربه زدن و تکان دادن با دست است. از فوائد این ماساژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:
انعطاف‌پذیری بدن، کاهش تنش، بهبود گردش خون، افزایش سطح اکسیژن خون و کاهش سموم عضلات می‌شود

ماساژ تایلندی
ماساژ درمانی تایلندی، ماساژ یوگای تایلندی و یوگا درمانی تایلندی نام‌هایی هستند که عموما در کشورهای غربی برای اشاره به یک روش ماساژ سنتی که بومی تایلند است مورد استفاده قرار می گیرد.
چهار اصل اساسی ماساژ تایلندی:
– ماساژ را همواره با اندام‌های بدن شروع می‌کنند و به سمت مرکز بدن پیشروی می‌کنند و دوباره به سمت اندام‌ها باز می‌گردند.
– همیشه از قسمت پایین بدن (پاها) شروع می‌کنند و به سمت بالا (سر) حرکت می‌کنند.
– همواره به ترتیب دست ورزی خطوط سن، موبیلیزاسیون مفصلی و حرکات کششی را انجام می‌دهند.
– یک ماساژ متعادل به بیمار ارائه می‌دهند، مراحلی را که در یک سمت بدن انجام می‌دهند برای سمت دیگر بدن نیز انجام می‌دهند.

ماساژ سنگ داغ
این نوع ماساژ درمانی تخصصی است که در آن درمانگر با استفاده از سنگ های صاف و گرم به عنوان دست خود و با قراردادن آن‌ها بر روی بدن انجام می‌شود. از فوائد این مدل ماساژ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
آرامش‌ بخش، بهبود گردش خون، مناسب افراد با طبع سرد، کاهش تنش عضلات و گرم کردن عضلات.

ماساژ ورزشی
ماساژ بر اساس شکل آن به دو قسمت کلی و قطعه ای تقسیم می شوند. زمان ماساژ کلی بسته به نوع ورزش، جنسیت، سن و وزن ورزشکار از 15 تا 35 دقیقه بطول می انجامد. ترتیب این ماساژاین گونه است که : از گردن شروع شده، به کمر، پاها، سینه، دست‌ها و شکم ختم می شود. 

 

 

ماساژشیاتسو:

ماساژشیاتسو نوعی ماساژ است که در آن ماساژدرمانگر قسمت‌های زیادی از بدن را با استفاده از انگشتان، کف دست و شست خود هدف قرار می‌دهد تا بدن را بهبود بخشد و اصلاح کند. ماساژ شیاتسو به افزایش آرامش، کاهش استرس و حتی درمان بیماری‌ها و رفع درد کمک می‌کند. برخی از مواردی که با شیاتسو قابل درمان هستند عبارت‌اند از ورم مفاصل، مشکلات مفصلی، سیاتیک، دردهای حاد و مزمن گردن و کمر، سینوزیت و برونشیت. به طور کلی، این تکنیک شامل اعمال فشار بر روی نقاط فشاری (طب سوزنی) بدن است تا با ایجاد جریان انرژی و اصلاح تمام ناهماهنگی‌های بدن، آنها را بهبود بخشد. جلسات ماساژ معمولاً از 45 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. همچنین، می‌توانید با اطلاع دادن به درمانگر میزان فشار را تعیین کنید.

ماساژ رفلسولوژی:

ماساژ رفلکسولوژی می‌تواند باعث ایجاد حس تعادل در بدن شده و سلامتی را با استفاده از پاسخ‌های التیام بخش بدن، دوباره به بدن فرد باز گرداند. به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که ماساژ رفلکسولوژی یا بازتاب شناسی، یک درمان باستانی است که با اعمال فشار به مکان‌های خاص مثلا روی پا، دست و گوش که اعصاب محیطی دارند و به سیستم عصبی مرکزی شما متصل شده، باعث بهبود وضعیت کلی شما می‌شود. با ماساژ این مناطق که به سیستم عصبی مرکزی متصل هستند، می‌توان به از بین بردن درد و کاهش استرس از طریق قدرت ساده‎ی لمس کمک کرد.

 

 

امتیاز بدهید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

Your email address will not be published.


مدیران شرکت دمی نو از سال ۱۳۷۳ در بازار تهران در زمینه زعفران و فروش دمنوش های گیاهی آغاز به کار کرده و از سال ۱۳۹۹ کادر خود را توسعه داده و برند دمی نو را پایه گذاری کرده. با بیش از چهار سال سابقه خدمت به مشتریان در زمینه فروش دمنوش و قهوه و لوازم جانبی را دارا میباشد و برند دمی نو را به ثبت رسانده است.

تهران_پونک _بالاتر از میدان پونک _نبش خیابان هفتم_ساختمان نوروزی_پلاک ۳۱۳_طبقه۲_واحد۵

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت دهکده نواوران دمنوش می باشد

دمی نو

فروشگاه قهوه، دمنوش و لوازم دم آوری

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه