announcement

مصرف روزانه قهوه چقدر است؟

بهترین زمان مصرف قهوه

بهترین زمان نوشیدن قهوه، که یک نوشیدنی مفید برای سلامت ذهنی و جسمی ماست، بستگی به شرایط سلامتی هر فرد دارد. مثل سایر نوشیدنی‌ها، مصرف قهوه هم باید با توجه به نیازها و وضعیت جسمانی و روحی هر شخص تعیین شود. اگر این نکات را رعایت کنید، می‌توان قهوه را به عنوان یک داروی پیشگیری از تهدیدات مختلف جسمی و روحی در نظر گرفت. برای بهره‌مندی کامل از خواص قهوه، بهتر است زمان و میزان مصرف آن را به درستی تنظیم کنید.در این مقاله، ابتدا به بررسی بهترین زمان نوشیدن قهوه خواهیم پرداخت و سپس مقدار استاندارد مصرف روزانه قهوه را معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید از فواید این نوشیدنی بهره‌مند شوید.

مطالعه بیشتر: دانه قهوه

بهترین زمان نوشیدن قهوه چه زمانی است؟

ممکن است شما هم با توصیه‌های مختلفی درباره بهترین زمان نوشیدن قهوه مواجه شده باشید؛ ساعت‌هایی مثل 7 صبح، 10 یا حتی 11. اما حقیقت این است که تعیین دقیق این زمان‌ها برای همه درست نیست. هر فرد باید با توجه به شرایط خاص خود، زمان مناسب نوشیدن قهوه را پیدا کند. نکته اینجاست که نیازها و برنامه روزانه هر فرد متفاوت است. آیا فکر می‌کنید بهترین زمان نوشیدن قهوه برای کسی که ساعت 4 صبح بیدار می‌شود با کسی که 10 صبح از خواب برمی‌خیزد یکسان است؟ قطعاً خیر! برای یافتن زمان مناسب نوشیدن قهوه، باید عوامل مختلفی مانند زمان بیدار شدن، سطح انرژی و نیازهای شخصی خود را در نظر بگیرید.

بهترین میزان مصرف روزانه قهوه

پیدا کردن مناسب ترین زمان نوشیدن قهوه برای ما

بدن ما هورمونی به نام کورتیزول ترشح می‌کند که به هورمون هوشیاری و استرس معروف است. زمانی که سطح کورتیزول در بدن بالا می‌رود، هوشیاری ما افزایش می‌یابد و وقتی کاهش می‌یابد، احساس خواب‌آلودگی می‌کنیم. این دقیقاً مشابه اثر کافئین در بدن است. بنابراین، برای یافتن بهترین زمان نوشیدن قهوه، باید زمان‌هایی را شناسایی کنیم که سطح کورتیزول در بدن ما پایین است.کورتیزول هنگام بیدار شدن از خواب شروع به ترشح می‌کند و تقریباً دو ساعت پس از بیدار شدن به اوج می‌رسد.

به عنوان مثال، اگر ساعت 7 صبح بیدار شوید، سطح کورتیزول شما در ساعت 9 صبح در اوج خود خواهد بود. بنابراین، نوشیدن قهوه تا دو ساعت پس از بیدار شدن توصیه نمی‌شود.کورتیزول به طور متوسط هر چهار ساعت یک بار در بدن ترشح می‌شود، پس بهترین زمان نوشیدن قهوه بین این دوره‌های چهار ساعته است. اگر ساعت 7 صبح بیدار شوید، ساعت 11 صبح و ساعت 3 بعدازظهر بهترین زمان‌ها برای نوشیدن قهوه هستند. همین طور، اگر کسی ساعت 10 صبح بیدار شود، ساعت 2 بعدازظهر بهترین زمان برای نوشیدن قهوه خواهد بود.

نکته مهم برای زمان نوشیدن قهوه

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اگر همزمان با ترشح کورتیزول قهوه بخوریم، آیا سطح هوشیاری ما بسیار بیشتر نمی‌شود و بهتر نیست؟ باید گفت که بدن ما تا حد مشخصی می‌تواند سطح هوشیاری را افزایش دهد.

نوشیدن قهوه زمانی که سطح کورتیزول بالاست، اثر قهوه را کاهش می‌دهد و شما در واقع قهوه خود را هدر می‌دهید. در این زمان، کورتیزول خود به اندازه کافی هوشیاری شما را افزایش داده و کافئین نمی‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد. بنابراین، اگر قهوه را بلافاصله پس از بیدار شدن می‌نوشید، در حال هدر دادن پول و قهوه خود هستید. بهتر است صبر کنید تا سطح کورتیزول کاهش یابد و سپس از قهوه خود لذت ببرید.

4 یا 5 فنجان قهوه در یک روز

براساس تحقیقات علمی و نظر متخصصان، مصرف قهوه برای یک فرد سالم و نرمال می‌تواند تا 4 تا 5 فنجان در روز باشد. این مقدار می‌تواند به کاهش خطر مرگ زودرس و بیماری‌های مختلف کمک کند. البته این به معنای نیاز حتمی به نوشیدن قهوه نیست؛ افرادی که به کافئین حساسیت دارند، شرایط پزشکی خاصی دارند یا به سادگی قهوه را دوست ندارند، باید از آن اجتناب کنند.

اضافه کردن شکر یا مواد ناسالم به قهوه می‌تواند مزایای آن را کاهش دهد. همچنین افرادی که تومور دارند بهتر است از مصرف قهوه پرهیز کنند.محققان کلینیک مایو توصیه می‌کنند که مصرف قهوه نباید بیش از چهار فنجان در روز باشد. مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند منجر به بیقراری، کج خلقی، معده درد، تپش قلب، عصبانیت، کم خونی و رعشه در ماهیچه‌ها شود. همچنین کشیدگی و انقباض ناگهانی چشم‌ها نیز از عوارض جانبی مصرف زیاد کافئین است.

سلامت قلب با مصرف روزانه قهوه

تحقیقات نشان می‌دهد که کافئین می‌تواند تأثیراتی قابل توجه بر روی سلامت قلب داشته باشد. این ماده موجب می‌شود پروتئین‌های خاصی در سلول‌های بدن، به ویژه در افراد مسن‌تر، به طرزی جوانانه‌تر و سرزنده‌تر عمل کنند. بر اساس نتایج تحقیقات، نوشیدن قهوه به میزان چهار فنجان در روز می‌تواند تأثیرات مثبتی در سلامت قلب داشته باشد، به ویژه برای افرادی که سن و سالی از آن‌ها گذشته است.به علاوه، مصرف روزانه قهوه اسپرسو به میزان چهار یا پنج فنجان در روز، می‌تواند نیروی محرکه سلول‌های بدن را تقویت کرده و نقش حافظتی خود را در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی ایفا کند.

این نتایج از جامع‌ترین مطالعات انجام شده در ایالات متحده و اروپا بدست آمده است، که با حضور 400 هزار نفر و بیش از 500 هزار نفر، مورد اجرا قرار گرفته است.همچنین، مزایای نوشیدن قهوه به سلامت قلب محدود نمی‌شود؛ محققان به نقش آن در کاهش خطر بیماری‌های کبد، برخی انواع سرطان، زوال عقل، آلزایمر و حتی افسردگی نیز اشاره کرده‌اند.به عنوان یک توصیه، دکتر “الینا هایپونن” از استرالیا تأکید می‌کند که برای حفظ سلامت قلب و فشارخون سالم، میزان مصرف روزانه قهوه را به کمتر از شش فنجان در روز محدود کنیم. طبق تحقیقات او، مصرف بیش از این مقدار ممکن است منجر به اثرات منفی کافئین بر قلب و عروق شود.

مطالعه بیشتر: قهوه فوری

مصرف روزانه قهوه و کاهش ابتلا به پارکینسون

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مصرف مقادیر معقولی از کافئین می‌تواند در پیشگیری از بیماری پارکینسون مؤثر باشد، اما این تأثیر به ویژه در مردان مشاهده می‌شود. بر اساس مطالعات دکتر طباطبایی، متخصص طب سنتی، مردانی که روزانه میان ۳ تا ۴ فنجان قهوه یا سایر منابع کافئین مصرف می‌کنند، با کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون روبرو هستند.

اما در مورد خانم‌ها، میزان مصرف کافئین و ارتباط آن با خطر ابتلا به پارکینسون کمی پیچیده‌تر است. به نظر می‌رسد که مصرف معتدلی از کافئین، یعنی میان ۱ تا ۳ فنجان قهوه در روز، می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را در زنان کاهش دهد. اما تأثیر مصرف قهوه در افراد سیگاری به‌طور قابل توجهی کمتر است و به نظر می‌رسد که قهوه به تنهایی کمکی به پیشگیری از ابتلا به بیماری پارکینسون نمی‌کند.

مصرف مجاز قهوه در روز

پیشگیری از دیابت نوع 2 با مصرف روزانه قهوه

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف قهوه ممکن است در پیشگیری از دیابت نوع ۲ مؤثر باشد، اما این تأثیر به ویژه در افراد مختلف متفاوت است. با افزایش مصرف کافئین، خطر ابتلا به دیابت کاهش می‌یابد، اما مقدار مصرف مورد نیاز برای داشتن این تأثیر متفاوت است.بر اساس مطالعات اخیر، نوشیدن تا ۱۰ فنجان کوچک قهوه در روز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

این کاهش خطر در زنان به میزان تا ۷۹ درصد و در مردان به میزان تا ۵۵ درصد مشاهده شده است. این نتایج نشان می‌دهد که مصرف معقول قهوه می‌تواند در کنترل و پیشگیری از دیابت نوع ۲ موثر باشد.با این حال، لازم است توجه شود که این تأثیرات ممکن است بستگی به شرایط فردی داشته باشد، بنابراین توصیه می‌شود که همیشه با پزشک یا متخصص تغذیه خود در مورد میزان مصرف قهوه و کافئین مشورت کنید.

چه زمان هایی قهوه بنوشیم؟

با قهوه همراه بودن، می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش و روزآرا باشد، اما مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند به سلامتی ما آسیب برساند. برای مثال، اگر قبل از خواب حدوداً ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین مصرف کنیم، ممکن است زمانی که باید بخوابیم به مشکل برخوردهایم. مصرف بیش از این مقدار، به خصوص در یک بازه زمانی کوتاه، می‌تواند اضطراب را افزایش دهد، به ویژه در افرادی که به مشکلات روانی دچارند.تحقیقات نشان می‌دهد که قهوه می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر روی زمان خواب و کیفیت آن داشته باشد.

کافئین در مغز به گیرندگان آدنوزین، ماده‌ای که به طور طبیعی در زمان خواب تولید می‌شود، متصل می‌شود و عملکرد آرام‌بخش آن را تخریب می‌کند. همچنین، کافئین می‌تواند به طور مستقیم اعصاب را تحریک کرده و باعث شود که خواب از چشمانتان دور شود.البته، تأثیرات کافئین بر همه افراد به یک شکل نیست. برخی افراد ممکن است با وجود مصرف قهوه قبل از خواب، به راحتی بخوابند و مشکلی نداشته باشند. این اختلاف‌ها ممکن است به دلیل نوع متابولیسم یا فرایند سوخت و ساز بدن هر فرد باشد.

برخی از افراد ممکن است سوخت و ساز آرام‌تری داشته باشند و بنابراین بدن آن‌ها کافئین را با سرعت کمتری دفع کند و این ماده برای مدت طولانی‌تری در خون آن‌ها باقی بماند.به همین دلیل است که برخی افراد ممکن است قهوه را در طول روز مصرف کنند، اما هنوز هم در شب به خواب برسند. اگر احساس می‌کنید که به کافئین حساس هستید، بهتر است در ساعات بعد از ظهر قهوه ننوشید و مصرف روزانه خود را به حداقل برسانید.

بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

قهوه برای لاغری تنها یک عامل نیست و نمی‌تواند به تنهایی شما را لاغر کند. برای رسیدن به وزن ایده‌آل، لازم است که یک ریژیم غذایی مناسب و ورزش منظم را به برنامه‌ی روزانه خود اضافه کنید. تصور اینکه خوردن قهوه باعث لاغری شود کاملاً اشتباه است و واقعیت این است که ممکن است فقط باعث افزایش حساسیت معده شما شود.

به طور کلی، برای حفظ وزن یا لاغری، توصیه می‌شود که نیم ساعت قبل از ورزش، قهوه بنوشید. این باعث می‌شود انرژی شما افزایش یابد و متابولیسم بدن شما بهبود یابد که در نتیجه به چربی‌سوزی شما کمک می‌کند. اما توجه داشته باشید که مصرف قهوه تنها نیست که به تنهایی موثر است، بلکه نیاز به ترکیب آن با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم است.

بهترین زمان خوردن قهوه برای درس خواندن

اگر قصد دارید صبح زود مطالعه کنید، بهتر است بلافاصله بعد از بیدار شدن، قهوه نخورید. زیرا بدن شما در این زمان به طور طبیعی کورتیزول را ترشح می‌کند، که انرژی لازم برای شروع روز را فراهم می‌کند. پس به نیازی به مصرف کافئین در این زمان نیست. بهتر است که حدود یک ساعت پس از بیدار شدن، که سطح کورتیزول کمتر شده است، قهوه بنوشید تا به شما کمک کند انرژی و تمرکز لازم برای مطالعه را داشته باشید.

اگر قصد دارید در بعد از ظهر یا شب قهوه بنوشید، مناسب است که بین ساعت ۱ بعد از ظهر و ساعت ۶:۳۰ عصر یا بعد از غروب، قهوه بنوشید. در این زمان‌ها نیز، سطح کورتیزول بدن شما کاهش می‌یابد و مصرف کافئین می‌تواند به شما کمک کند انرژی راحتی را ایجاد کنید بدون اینکه تأثیری بر روی سلامت سیکل خواب و استراحت خود داشته باشید.

در روز چند فنجان قهوه مجاز است؟

بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب

قهوه می‌تواند نقش مهمی در بهبود و حفظ سلامت کبد داشته باشد، به ویژه در موارد کبد چرب و پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف مداوم و معقول قهوه می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای در بهبود عملکرد کبد داشته باشد.بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اگر از امروز شروع به نوشیدن قهوه کنند، تاثیر آن را بلافاصله در کبدشان مشاهده خواهند کرد، اما این ایده کاملاً اشتباه است.

برای داشتن نتایج مثبت برای سلامت کبد، لازم است که حداقل یک فنجان قهوه در طول روز به صورت مداوم و در طولانی مدت مصرف شود.هیچ زمان خاصی برای مصرف روزانه قهوه برای بهبود کبد چرب وجود ندارد؛ با این حال، مصرف متوسط و مداوم آن در طول روز می‌تواند بهبودی قابل توجه در سلامت کبد به ارمغان آورد.

محصول پیشنهادی: پودر قهوه

جمع بندی

در این مطلب به بررسی بهترین زمان مصرف قهوه پرداختیم. مجموعه دمی نو فروشگاه تخصصی قهوه و فراورده های قهوه است .برای خرید قهوه از سایت دمی نو به عنوان فروشگاه تخصصی قهوه، میتوانید وارد سایت دمی نوش شده و انواع قهوه، پودر قهوه، دانه قهوه، کپسول قهوه، قهوه اسپرسو، قهوه عربیکا، قهوه روبوستا، قهوه های ترکیبی عربیکا و روبوستا، قهوه ترک، قهوه فرانسه، لوازم جانبی قهوه، موکاپات، فرنچ پرس، قهوه جوش دستی را با ثبت سفارش به صورت بسته ای یا عمده از سراسر ایران با بهترین قیمت و ارسال فوری سفارش دهید.

دانه قهوه بر اساس برند، نوع و طعم موجود در آن قیمت های متفاوتی دارند.سایت دمی نو به عنوان سایت فروشگاهی قهوه، انواع دانه های قهوه اسپرسو را با قیمت های مناسب به فروش میرساند. جهت اطلاع از قیمت انواع دانه های قهوه کافیست که وارد بخش فروشگاه سایت دمی نو شده و با استعلام قیمت، از قیمت انواع دانه های قهوه با خبر شوید.

امتیاز بدهید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

Your email address will not be published.

  • آخرین مقالات

    آخرین اخبار منتشر شده

  • مدیران شرکت دمی نو از سال ۱۳۷۳ در بازار تهران در زمینه زعفران و فروش دمنوش های گیاهی آغاز به کار کرده و از سال ۱۳۹۹ کادر خود را توسعه داده و برند دمی نو را پایه گذاری کرده. با بیش از چهار سال سابقه خدمت به مشتریان در زمینه فروش دمنوش و قهوه و لوازم جانبی را دارا میباشد و برند دمی نو را به ثبت رسانده است.

    تهران_پونک _بالاتر از میدان پونک _نبش خیابان هفتم_ساختمان نوروزی_پلاک ۳۱۳_طبقه۲_واحد۵

    کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت دهکده نواوران دمنوش می باشد

    دمی نو

    فروشگاه قهوه، دمنوش و لوازم دم آوری

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
    مقایسه